[origo] címlaphírcentrumvásárlás[freemail]videaiWiW

még hírek

Budapesten lép föl Katy Perry
Az egyik legnépszerűbb mai amerikai popénekesnő koncertezik...
Tovább
Sex Pistols-cuccok: parfüm, szappan, kávéscsésze
Nyártól Franciaországban, szeptember...
Tovább

interjú

"Csináljatok a szaunákról zenét!" Diplo a Quartnak
Diplo egyszerre dolgozik Robynnal, Snoop Dogg-gal, készít filmet a favelák zenéjéről,...
Tovább
"Fogalmunk sincs, mi van odahaza." A Yeasayer a Quartnak
Vasárnap a fesztivál egyik legjobb koncertjét adta az A38-WAN2 sátorban a Yeasayer,...
Tovább

még kritikák

Lázadás a gépek ellen - Matthew Dear új albuma
Matthew Dear az elmúlt évtizedben Detroitban élt és a techno új nemzedékének egyik...
Tovább
Amíg még világos van. Újdonságértesítő
Robyn második idei lemeze is megérkezett, és még jobb is, mint az első, pedig azt se...
Tovább
Tank, százharminccal. Pukkelpop fesztivál, harmadik nap
A Pukkelpop fesztivál utolsó napján tudósítónk lelkesedett az Ashért, nem hitte el...
Tovább
A becsapódással egy időben. Pukkelpop fesztivál, második nap
A belga Pukkelpop fesztivál második napján is felléptek manapság sokat...
Tovább
Dudorászás a délutáni napsütésben. Pukkelpop fesztivál, első nap
Huszonöt éves volt idén a belga Pukkelpop fesztivál. Tudósítónk...
Tovább
Meztelen lány a vattacukorban! Újdonságértesítő
Katy Perry nem azért alakított ám ki nagy rajongótábort az első lemezével, hogy a...
Tovább
Pokoli program a sótlan polákoknál. Beszámoló az Off fesztiválról
Továbbra sincs év, hogy a Quart tudósítói kihagynák a Katowice melletti...
Tovább
Acid! A Skinny Puppy klubkoncertje Budapesten
Három évvel legutóbbi budapesti fesztiválfellépése után a Diesel klubban adott koncertet...
Tovább
Önpusztító pocak - metál az utolsó napon
Szőröstökű, érett férfiak zenélnek szőröstökű, érett férfiaknak, vagy azoknak, akik azok...
Tovább
Az elfek országa, a basszus ereje: Yeasayer, Major Lazer
A Sziget zárónapja talán legaktuálisabb két és fél órájának ígérkezett a...
Tovább
Bombasztikus homlokráncolás. A Sziget Nagyszínpad ötödik napja
Vajon vasárnap éppen melyik zenekar koncertjét vágta haza a hangosítás? Kik...
Tovább
Legyen látványos és szórakoztató - Sziget nagyszínpad, negyedik nap
Flashmob után olaszoknak játszó olasz együttes, aztán angoloknak...
Tovább
Buffalóban a hetes buszon. Calvin Harris a Party Arénában
Calvin Harris neve itthon még mindig nem mond sokat, pedig rádióba való dance-pop...
Tovább
Tűsarkú cipős lufik a napraforgók között. Sziget Nagyszínpad, harmadik nap.
Hát hogy milyen volt a péntek a Nagyszínpadon? Volt ugyebár az...
Tovább
A hegyi ember és az istennő visszatértek. Az A38-Wan2 színpad pénteken
A zZz frontembere köpködött és sörösdobozt dobált, a Vive la Fête...
Tovább
Add a Startlaphoz

ajánló

Szeptember 5., 20.00

Jello Biafra és zenekara Budapesten

West Balkán
Szeptember 3-5., 20.00 és 21.00

Sikoly, lihegés, hangrobbanás: Újbuda Jazzfesztivál

A38, MU Színház, Fonó, 1500/1800 HUF, kivéve a Juhász Gábor és Kőszegi Triók, az 1000
Szeptember 13., 21.00

Az Atari Teenage Riot Budapesten

Trafó
Szeptember 18., 23.00

Igazi repülőtér a Dunán: a Black Dog Magyarországon

A38, 1900/2500 HUF
rss
nagy / kritika / hírek / programok

Láthatatlan Ritmusdáridó
"Nem gondolok magamra alapvetésként" - Ákos a Quartnak

h i r d e t é s

A Nine Inch Nailstől az Illésig: letöltés, vers és dal, nemzeti rock

6. Nine Inch Nails: Discipline

[Csak a dobok szólnak] Mindjárt megmondom, mert megvan. [Megszólal a gitár, dúdolja]. Ez a Kings Of Leonon van, vagy a másikon, amit azzal együtt szoktam hallgatni? Ja, ez a Nine Inch Nails; csak nálam így vannak egymás mellett az autóban. Ez állat jó, én is letöltöttem honlapjukról, flac-formátumban [veszteségmentes tömörítésű zenefájl], talán pont nálatok olvastam, hogy ingyenes. Ez a kedvenc számom a lemezről. Nagyon jó ez a kontralábcin; zenélés van, mindegy, hogy elektronikus és agyonkompresszált az alap. Trent Reznornak ez a mániája, nem szereti a zenei jellegű hangokat.

Azért is választottuk ezt, mert ugye a Nine Inch Nails sokat kísérletezik az ingyenes, meg félig-meddig ingyenes letöltésekkel.

Nézd, ha annyi milliárdot kerestél, mint ő, ingyen fogsz újságot írni. Amikor nagyon rosszul megy egy Nine Inch Nails-lemez, akkor csak egymilliót adnak el belőle. Megszakad a szív! Borzasztó pénzt keresett már a zeneiparból ez a fickó, ráadásul a "szegény, zilált lelkű és zilált hajzatú zenész" imidzsével – nyugodtan kitehet a netre ingyen egy lemezt. Tudom, hogy a Radiohead is megcsinálta: azt is érdemes lenne kiszámolni, hogy az izraeli katonai rádióban először elhangzott számuk óta [a Creep, lásd erről a Wikipediát] milyen bevételre tettek szert. Egy magyar produkciónak az ingyenesdi akkor jó, ha promóciónak akarja használni. Jómagam teljes albumot még nem tettem fel, nem is szándékozom, de ingyenes számot már lehetett letölteni tőlem, nem is egyszer.

Ez teljesen ingyen volt, azzal az indoklással, hogy annyi mindent köszönhet a rajongóknak, hogy "ezt most ő állja".

Ez jó duma! Trent nagyon komoly imidzsépítő; de engem teljesen hidegen hagy a marketingszövege, amíg ilyen jó számokat ír. Ez az egyszerű belső zongoradallam [2:06-tól] például zseniális – a középrészben a gumilábdobot viszont gyengének tartom, pláne, hogy rajtahagyta a rövid zengetőt, az külön drámai. A Fragile volt a kedvenc lemezem tőle, szétkopott a lejátszómban.

Aki azt mondja, hogy csak ez a jövő, és muszáj ingyenessé tenni mindent, az egyszerűen nem ért hozzá vagy nem ebből él vagy nem fontos neki. Nagyon érdekes érveket szoktak felhozni a megosztásra az ideológiagyártók, például, hogy a zene közkincs. Erről az szokott eszembe jutni, hogy édesanyád dalolása a fürdőkád szélén lehet közkincs; de ha valaki az egész életét erre tette rá, az másképp áll hozzá. Elismerem és tiszteletre méltónak tartom, amikor ismeretlen bandák kijönnek ingyenes számokkal: ezzel nyilván semmi más szándékuk nincs, mint a promó. Erre nagyon jó a net. Szoktam kapni ilyen MySpace-es britpop-klónbandáktól hírlevelet, néha meg is szoktam nézni a „videóikat”, hát, nem teszik tönkre magukat. Ami ingyen van, az ritkán jó. A fizetős produkciók nem véletlenül kerülnek pénzbe. Persze azok között is van sok vacak, de ott az ember talán elvárhat egy bizonyos minőséget, művészi tekintetben és megszólalásban is – például hogy ne legyen nyilvánvaló az első ütemből, hogy hol készült.

Itt van például a Kings Of Leon. Tudod, mitől jó az egész? Hogy úgy szól, hogy beszarsz. Lehet vitatkozni azon, hogy jó dalok vagy sem – de ezekben a gitáralapú angolszász zenékben a legegyszerűbb riffek is atomjól szólalnak meg. Ott van az új Simple Minds-lemez. Egyrészt már harminc éve zseniális nótákat írnak, másrészt zenélni is tud a banda (nem teszik tűvé a hangszert, nem kell poroltó a gitárszóló után, egyszerűen csak minden hang a helyén van), másrészt jó zenészek jó cuccon jól játszanak, és minden elemében jól van felvéve az egész – annyira kulturáltan szól, hogy borsódzik a hátad. Az se hátrány, hogy a nóták is erősek. Először is a dalban legyen erő, aztán szólaljon meg jól, ebben hiszek – de hallom ezer lemezen, hogy egy gyengébb nóta is tud hatni, szimplán attól, hogy eszméletlen jól szól. Példának ott a Paramore: ezerszer hallott struktúrák, manírok – mégis működik, mert úgy dörren meg, hogy nem hagyja a tini hallgató érzékeit szabadulni. Ehhez igenis az kell, hogy nagy piacon vegyék a lemezeidet, mert akkor drága stúdióban, jó hangmérnökkel dolgozhatsz. Annyiból maszterelnek egyetlen amerikai lemezt, amennyiből a teljes magyar rockvilág egy évig dolgozik. Nem ördöngős szakma ez, csak fül kell hozzá, emellett néhány jobb eszköz sem árt: sokat tanultunk a belga maszterelőnktől. Elküldjük neki a kevert anyagot, és majdnem ugyanúgy jön vissza, nincs is észbontó javulás, csak egy kis csillagpor a tetején. Egy kis megszólalási izé, amit persze senki se hall, de nekünk nagyon bejön.

Egy méregdrága maszteringcucc ára soha nem fog megtérülni Magyarországon. Ezért mivel dolgoznak az emberek? Rippelt Windowson, rippelt Cubase-en, rippelt szoftverhangszerekkel. Erre ad lehetőséget az anyagi helyzet – de ettől aztán az első ütemben megmondod, hogy valami nem oké. Egy laptoppal is lehet zseniális zenét írni, de az még nem fog zseniálisan szólni. Mondok egy példát: húsz év alatt volt időm kipróbálni, hogy az én kappanhangomra melyik mikrofon működik jól, történetesen egy hetvenezer forintos kínai hulladék – igaz, egy méregdrága amerikai előfokkal használom. Nekem tökéletes. De ha egy globális produkció bemegy egy nagy stúdióba, ott kétszáz énekmikrofon van, és az első héten azzal foglalkoznak, hogy az énekes hangjára kiválasszák a neki legmegfelelőbbet – ennek megfelelő óradíjakkal is dolgoznak. A magyar sufnistúdiók többségében annak kell örülni, hogy van énekmikrofon. Persze létezik néhány nagyon jól felszerelt, nemzetközi szintű stúdió nálunk, például a Tom-Tom; igaz, ami oda be van zsúfolva felszerelésben, az se normális. Visszatérve a letöltésre: eközben a torrentoldalakon azon megy a verseny, hogy ki nyomja fel a lemezedet a megjelenéstől számított legrövidebb idő alatt. Minek vegyen az ember milliókért analóg cuccokat, ha két órával a megjelenés után már fenn van a munkád és ezren tépik? Mondjuk én megvettem, mert hülye vagyok, meg érdekel is.

7. Kaláka / Jeszenyin: Elviháncolt a tavaszi zápor

Hetvenes évek, mondjuk?

1983-as felvétel.

Ha az énekest meghallom, akkor megismerem? [Meghallja.] Igen, a Gryllusék. Ez például az első három ütem alapján egy Creedence Clearwater-felvétel is lehetett volna.

A vers és a dal, a dalszöveg kapcsolata miatt is választottuk ezt a számot.

Édestestvérek, de nagyon más a két műfaj, az is biztos. Más a szabadságfokuk. A versben azt beszélsz és olyan formában, ahogy csak akarsz, ahogy a vers vezeti a tolladat. A dal formailag meghatározottabb, vannak szabályai, bármennyire is rossz ezt tudomásul venni. Például a refrén mindig visszatér és – jó esetben – minden megszólalásakor egyre többet jelent. Az énekelt versek még nem dalok, a dalszöveg meg nem vers. A Bereményi-szövegek papíron, Cseh Tamás nélkül nem ütnek ekkorát: ő megszemélyesítette és teljesen más szinten szólaltatta meg őket. A másik oldalon ott a Misztrál, az ő előadásukban kevésbé izgalmas versek is megemelkednek, olyan zenét kanyarítanak köré. Pont Gryllus Dani kért fel a Hangzó Helikon sorozathoz egy Radnóti-lemezre – na most a Hetedik eclogából melyik sort vegyem ki refrénnek?

Hallottad, amit Both Miklós csinált? [Kritikánk itt.]

Hallottam, az zseniális...

De azok nem dalok.

Valóban nem; én meg nem vagyok virtuóz gitáros, mint a Both Miki, akit nagyon tisztelek. Ugyanebből a sorozatból több mindent hallottam, például Ferenczi György Petőfi-lemezét, dicsérendő és érdekes próbálkozás, de már nem Petőfi és még nem Herfli Davidson.

Ha tetszik, a vers ősformája a dal, a szövegtelen, ritmikus dünnyögés – mára mégis határozottan elkülönül a kettő. Dalban is lehet emberi módon beszélni önmagunkról, a minket foglalkoztató dolgokról, az égről; lehet megszólítani embereket, sőt, talán könnyebb is, hiszen mindenhonnan ömlik a zene, miközben verseskötetet már csak nagyon kevesen olvasnak. Ifjabb, bohóbb és őszintébb koromban mondtam magamról, hogy költő vagyok, ezért kaptam is sokat a pofámra. Nem a dalszövegek miatt mondtam ezt: költő az, aki verset ír, én meg írok. Az utóbbi tíz évben egyre kevesebbet. Nem érzem, hogy a dalforma gúzsba kötne, de még akkor is sajátos szabályok mentén íródik egy dal, ha direkt a szabály ellenében írod. A versben nem korlátoz semmi, csak létezzen az írásra késztető akarat – ezt hívják korszerűtlen szóval ihletnek. Mágikus pillanat, amikor megérti az ember, hogy amit ír, az nem a sajátja. A dalt és a verset író ember is eszköz; bár intelligens eszköz, mert jól kell magán átszűrnie ezt az akaratot. Megrendelésre nem lehet verset írni, még belső megrendelésre se. A ma hallott dalok jelentős része viszont külső szándék hatására készül. Olyanok is.

8. Csík Zenekar és Lovasi András: Fiúk ölébe a lányok

[Az első ütemek után:] Véletlenül sem Lajkó Félix, ugye? [Megszólal az ének.] Ez a Csík átdolgozásában a Lovasi-nóta?

Tankcsapda.

És ő énekel? Nem ismertem meg a hangját. Ezt a Magyar Dal Napján is játszották. Szerintem ez tök legitim dolog, nagyon poénos, ráadásul a Lukácsék nótája, ez szép gesztus. Végül is a rock és a népzene is ugyanazokból a viszonylag egyszerű struktúrákból építkezik, csak az egyik Marshall-ládán, a másik brácsán röffen meg. De azért ez nem az, amit otthon hallgatnék. Tudtam, hogy lesz benne Lovasi, nem bírnátok ki, de a Kiscsillagtól a Van-e szándékot vártam, az meg még jó is. Régóta megy a próbálkozás, hogy a folkot bevigyék a rockzenébe és fordítva, de ez még egyszer sem sikerült igazán jól. Tíz évvel ezelőtt sokat hallgattam a Muzsikás Betyárnótáját, amiben a betyár elköti a lovakat és lelövi a zsandárokat. Annak idején még Hegyi Zoli barátom hívta fel a figyelmemet rá, hogy mennyire country-s ez a betyárromantika.

Feldolgozta azt a dalt a 16 Horsepower is.

Na tessék! Készítettem akkor egy saját verziót, a "kettőt mindjárt agyonlőttem / ez az utazólevelem" sornál benne volt a két lövés is [nevet], de aztán végül nem vettük be a koncertműsorba, mert éreztük, hogy ezen a határmezsgyén könnyű megcsúszni.

9. Bëlga: Boros

A Bëlga boros nótája, ezt nagyon bírom. Remélem, nem lesz ebből bajuk! Van valami nagyon gyökér a Bëlgában... Ezt a lemezt jól ismerem, eredetiben van meg... Sokat hallgattam, egyszer akkor is bent maradt az autóban, amikor a fiamat hoztam haza az iskolából: hazáig egészen új szókinccsel gazdagodott a gyerek. Gyakorlatilag a Szeszélyes évszakok is ezzel a gatyaletolós humorral operál, ha más szinten is. A borra akarsz biztos rákanyarítani, ugye, mert itt ülünk az Andante Borpatikában – rendes dolog tőled. Szerintem ezt a számot a borosgazdák szerte az országban az autójukban üvöltetik, ennél jobb marketing nem is kell a magyar bornak. Tőlem sokszor kérték már őszintére piált állapotban, hogy írjak bordalt, de az ilyen programszerű cselekvésre képtelen vagyok. Nem is tudnék ennél jobbat írni.

Úgy érzem, hogy ha van a te zenédnek mondjuk hogy antitézise a magyar popban, az a Bëlga.

Miért, mert lazák? [nevet]

Nem, hanem mert például egyetlen szavuknál sem lehet biztosan tudni, hogy ki mondja vagy komolyan mondja, de még a "nem komolyan mondást" is ironizálják.

Nem tudod, hogy akarnak-e valamit mondani vagy direkt nem akarnak semmit mondani...

És zeneileg is.

Van-e büntetőbb, gázabb zenei stílus, mint a reggae? Valószínűleg nincs. Itt még a loopok is direkt pontatlanok, mert nem számít semmi. Ez az alapvetése a rockzenének, innen indul minden: nem érdekel semmi, idegesíteni akarom a szüleimet, és mindazt, ami a szüleimnek fontos volt, szép és jó, azt mind fölrúgom. Úgy kezdődött, hogy Little Richard pomádéval nyomta tele az agyát és a lábával zongorázott. Most meg már gyakorlatilag nincs videóklip agyontetovált, szénné gyúrt gengszterek nélkül; átváltott önmaga paródiájába az egész műfaj, már nem is kell parodizálni. Visszatérve: minden antitézis feltételez egy tézist. Nem gondolok magamra alapvetésként.

10. Kormorán: Ez nekem Magyarország

Mi ez, Kormorán? Nemzeti rock?

Kormorán.

Figyelj, ez jó szándékú dolog, de nem jó. Kicsit olyan, mint a Wass Albert: attól, hogy hiánypótló, még nem irodalom. Igazából nincs szívem rosszat mondani róluk, mert olyan odaadással, hittel és naivsággal csinálják. Azért a Kormoránnak biztosan van jobb száma ennél, ez kirívóan villámsújtotta dalszöveg.

Gergőt [Koltay Gergely] ismerem, tisztelem, tudom, hogy profi zenész, de ez a dal minden elemében rossz. Az eszmei része sem áll meg a lábán, a felvételt is nehéz minősíteni. Lehet hivatkozni a jószándékra, de a formának is rendben kell lennie, ennek a műfajnak ez adja a gerincét. Ebből fakad a rock sematikussága is, de ez most mindegy. A gitáron csak bizonyos témák szólnak jól, ezért építkezik a domináns-szubdomináns-tonika körből az egész rákendroll. Ha ebből kilépsz, akkor hülye helyekre tévedsz.

A hazaszeretetről, a becsületről nehéz ma beszélni, mert tönkretették a szavakhoz való viszonyunkat. Ráadásul ha egy fontos szót ennyire primér módon használsz,mint itt, akkor az óhatatlanul önmaga paródiája lesz. A Még közelebb című lemezem címadó dala áttételesen a golgotai jelenetet idézi meg, remény szerint direkt utalás nélkül. Erre kapok egy levelet, hogy érzékelhető a szándék, de ez a dal mégsem Jézusról szól, mert nem mondtam ki a dalban Jézus nevét. Visszaírtam neki: te hülye vagy – de ne izgulj, ez nem rólad szól, mert nem mondtam ki a nevedet.

Nyugodtan lehet Istenről, a hazaszeretetről beszélni, ki lehet lépni abból a jelrendszerből, ami önmaga paródiájává vált. A nemzeti rocknak van létjogosultsága, hát miért ne legyen, miért ne lehetne nemzeti rock? Virágozzék minden virág, az erdei büdöskétől a kardvirágig. A nemzeti rock olyan, mint a politikai palettán a Jobbik: ez a műfaj a tömegigény nyomására jött létre. Mondjuk ez a Kormoránra éppenséggel nem igaz, mert ők évtizedek óta csinálják – de most magáról a zsánerről beszélek. Kár zavarogni, hogy giccses politikai áru a Jobbik vagy giccses művészeti áru a nemzeti rock – ezért a mindent eluraló, agresszív píszi-közbeszéd a felelős, annak az erőszakossága hívta életre, mintegy a saját ellenhatásaként. Aki ebben részt vett, csak magára vethet.

11. Illés: Ne gondold

[énekli] Ez a legatomabb rockandroll! Mennyit birizgálták őket azzal, hogy ők a magyar Beatles, röhej. Miközben ez nyilvánvalóan önértékű és nagyon közép-kelet-európai dolog – azon a formanyelven, amit a Beatles és mások tettek világhírűvé. Ahhoz képest, hogy milyen helyzetben írták ezeket a dalokat, elképesztően masszív politikai töltetük van! Ma is megy az állandó kádári zokogás, hogy juj, a zenészek ne politizáljanak – hallgasd meg a Sárga rózsát! Lehetett nagyon kemény és egyértelmű dolgokat is megfogalmazni, és az Illés ezt meg is tette.

Mennyire látod magad elhelyezhetőnek abban a hagyományban, amit mondjuk az Illéstől eredeztethetünk?

Nem a rendszer elemének látom magam. Hallgattam mindenféle lemezeket, ezek hatása nyilván megjelenik a dalaimban. De kicsit riaszt, hogy az utóbbi időkben sokszor a nagy öregekkel együtt emlegetnek – könyörgöm, húsz évvel fiatalabb vagyok náluk! Tizenkét éves koromban (ez a mentségem!) Hobót és Piramist hallgattam sokat, aztán az LGT Loksi című lemezét, a Cseh-Bereményiket pedig többet, mint bármelyik másik magyar lemezemet. Vagy említhetném gimnáziumban kézről kézre terjedő Európa Kiadó-kazettát. Szőnyei Tamás kritikus volt az első és egyben utolsó is, aki ezt a hatást észrevette a szövegeimben.

Fiatal magyarok rázzák az utcát?

Pontosan. Szóval sok zene volt rám hatással, ezek áttételesen meg is jelennek a dalaimban, de nem gondolom, hogy bármilyen vonulatba beleillenék vagy illenem kéne. Énekes-dalszerző vagyok, a felsoroltak közül talán egyedül Menyhárt Jenő ilyen, de őt meg elkerülte a tömegsiker. Nehéz lenne azt állítani, hogy jól kitaposott úton haladok.

 

  1. Leonard Cohentől a Freshig: dal, imidzsépítés és megélhetési produkciók
  2. A Nine Inch Nailstől az Illésig: letöltés, vers és dal, nemzeti rock
 
Korábbi cikkeink
Későbbi cikkeink
Kapcsolodó linkek

Szólj hozzá!

A Quart cikkeihez regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt. A Quart szerkesztősége a hozzászólásokat előzetesen szűri, így azok azonnal nem jelennek meg az oldalon. Csak azokat a hozzászólásokat publikáljuk, amelyeket erre érdemesnek tartunk. Moderálási elveinkről részletesen itt olvashatsz.

Oldalak: 1 - 2 - 3 Következő »
61 Dr. House
2009.12.01. 21:56

Halo Mindenki!

Azért azt ne tévesszük szem elöl, hogy Ákos a saját véleményét mondja. Nem azt, amit más(ok) hallani akarnak. Ha neki ez tetszik/nem tetszik, ez van! Persze, lehet irritáló Kovács elkpzelése, hallása, ítélőképessége. Ez is egy tulajdonság, hiszem ember fia.
Itt sokak felhördültek (riszpekt) azon, amit Ákos mond, és azonnal reagáltak rá így, vagy úgy. Ez is önmagában sértő lehet Ő rá nézve, és ezt az anyázó észre sem veszi. ;-) NIN forevör

60 Attila18
2009.11.05. 23:28

Idegesít mikor Madonnára ilyen megjegyzéseket tesz... próbálna meg ő úgy végig táncolni egy koncertet, szerintem nem kapna levegőt 1 szám után, nemhogy még énekeljen is hozzá. Ráadásul sose lesz olyan sikeres.

59 kodek
2009.10.29. 11:04

hát a magukat igazán megmondó embernek képzelő, kifinomult személyüket a proletár kommentelők fölé helyező, az általános vita silányságát firtató okosoknak mondom: az is roppant idegesítő, amikor valaki annyira képes egy cikk kommentálása képpen, hogy kifejezze mély sajnálatát a vita parttalanságával kapcsolatosan, majd a kibic lazaságával kiröhögje és lehülyézze a véleményének hangot adókat! Rohadt unalmas!
Mellesleg senki nem tudott meggyőzni ész érvekkel, hogy miért kéne az Ákost újfent utálni ezen interjú okán is. A kommentek kb 10 százaléka szólt a zenéről, a magyar zeneiparról/popzenéről, vagy Ákos ezekről alkotott véleményéről.
Az interjú szerintem marha jó lett, és ez a legfontosabb!

57 tomvécc
2009.10.13. 11:11

Ákos zenéjét nem szeretem, viszont Őt jó fejnek tartom. Jó volt a beszélgetés, jöhet a következő!

56 breierzsuzsa
2009.10.11. 22:38

Nézd, van, aki szórakoztatónak találja, mert azért értjük egy páran. Te nem. Van ilyen.

55 sexyyy
2009.10.11. 21:00

#54
valóban tréfás kifejezés, persze csak a tekintetben, hogy a világon semmi értelme sincs, már ha jobban végiggondoljuk.

54 cegger
2009.10.11. 17:38

Megkedveltem Ákost. (A zenéjét még nem.)
"kirívóan villámsújtotta dalszöveg" :D

53 krisfi
2009.10.11. 15:05

Szerintem az elmúlt időszak egyik legélvezetesebb interjúját sikerült összehoznia Ákossal Rónainak. Riszpekt mindkét félnek! Tetszik Ákos lazasága, és hogy végre hagyták beszélni arról, ami szerintem egy előadónak a legfontosabb: a ZENÉről. (Erről miért nem faggatják mások??) Szóval köszi, Quart!

Ami meg a kommenteket illeti: végtelenül szánalmas, ahogy a szép netes proletárvilág feltör és idefröcsög gerinc- vagy pont "telenség" - ből jövő acsarkodásokat. Totálisan jellemzi a mai vitakultúrát.
A cikket olvastátok egyébként?

52 Attila18
2009.10.10. 22:33

utálom ezt az embert.... a zenéjét is meg az egészet

51 moriarty
2009.10.09. 17:15

no, az biztos, hogy Ákos artista az egyik legjobb téma. ennyi szórakoztató kommentet nem sokan tudnak provokálni maguk után. hajrá!

49 sexyyy
2009.10.08. 23:07

szerintem ennek az arcnak nem kis szerepe van abban, hogy a magyar könnyűzene nemzetközi mércével mérve olyannyira súlytalan.

48 semjenzsolt
2009.10.08. 22:18

Én szerintem elég nevetséges az a vita, ami itt kialakult, hiszen
láthatóan arról van szó, hogy van egy a hazai viszonylatokból
jelentősen kiemelkedő, perspektívagazdag, tehetséges magyar
energikus alkotó és van egy ezzel szemben nem kevésbé jól
navigáló kritikus közösség, akik nem restek maguk is hangos
YES-YES kiáltásokba fogni, ha olyan produkció jön szembe,
olyan egyéni teljesítmény, mit ritkán tapasztalnak, de mikor
nagy ritkán, mint most is, ez a helyzet előáll, csak zavartan és
dekoncentráltan beszélnek el egymás mellett, nem látják,hogy
egy a cél, a minőségi magyar zene, melyet Ákos hűen követ.
remélem megszűnik majd az ellenségeskedés,a quart remek
brigádja és a popszakma krémje közt összefogás lesz,akár az
országért, akár csak a színvonalas magyar zenéért. Hiszem,
ilyen módon juthat előre ez az ország!!

46 paixmondiale
2009.10.08. 12:13

1989 óta hallgatom a Bonanza Banzai, Ákos és -aktuális- zenekara dalait..A dalszövegek, és a zene is jelentős többlettartammal bírtak számomra, és ez a mai napig így van..a dal pedig lírai műfaj, így -feltételezem nem írok újat- teljesen mindegy hogy a szerző(ez esetben Ákos) milyen lélekállapotban, kihez, mihez írta a nóta szövegét..a problematikusabb kérdések tán csak ott merülhetnek fel, hogy egy zenész ars poeticája mire hivatott, és milyen mezsgyéken belül bontakozhat ki. Szólásszabadságban élünk, lásd: "mindent szabad, ami nem tilos"( ami egy dalszövegben tiszta sor), ellenben: Ákosnál nekem a fentebb említett problematikus kérdést az jelentette (a jelentette talán erős kifejezés), amikor egy bizonyos párt összejövetelén az első sorban sűrű tapsok közt széles vigyorral arcán(mint jól lakott óvodás) megpillantottam. A félreértések elkerülése végett: nem az gyújtotta fel a kérdőjelet a fejemben, hogy miért pont ezen oldal, ezen pártjának rendezvényén ficánkolt az első sorban..Részemről semmi kivetnivaló nincs abban, hogy a dalok miről szólnak, és igenis legyen aggitatív, példaértékű szerepe egy zenésznek, de ezt a saját művészi eszközeivel tegye, mert az még élvezhető is..
Ami pedig a lentebb olvasott hozzászólásokkal kapcsolatos: Nem vitatja senki, hogy 60 ezer ember látogatta meg ezt a bizonyos 40+ turnét (ami egyébként valóban látványos, jól hangszerelt, élvezhető koncertet nyújtott) egyet viszont nem szabad elfelejteni: Ha számos magyar banda akik igényes muzsikát nyújtanak, szövegeik, és zenéjük érzésvilágában kiváló előadok(elég ha Lovasiékat, vagy a Quimbyt említem, noha még akad jó pár..) évente, vagy két évente, vagy csak egy új album megjelente után adnának koncertet (mint Ákos teszi), meglehet, hasonmód meglenne náluk is ez a létszám, vagy legalábbis a közelében mozogna a mutató.. Az meg egy másik kérdés, hogy ki, miért, és milyen sűrűn koncertezik akár a megélhetés tekintetében.. Mert ugye nem mindegy, hogy "jólét", vagy "jóllét"..
n.

45 continuous mode
2009.10.08. 10:19

nagyon vicces, ahogy páran ügyvédesdit játszanak ákos mellett.
annyira jók ezek, mikor a kommentelő személyes sértésként fogja fel kedvence fikázását (?) és azonnal teljes hittel és mellszélességgel áll ki kedvence ügyében. szórakoztató. (egy ideig)

44 breierzsuzsa
2009.10.08. 08:11

Igazán megejtő az a kétségbeesett igyekezet, ahogy zsigeri fikázók próbálják nullírozni Ákos 22 éve töretlen teljesítményét. Ennek elismeréséhez nem kell rajongónak lenni egyébként. Külön (sötétbarnás) színfolt a fostengerben az alapvető szövegértési kihívásokkal küszködők kis csapata, aszongya: "ahogy lesajnálja az Illést, az nekem sok". Nos, a riportalany ebben a cikkben kifejezetten elismerően szól az Illés munkásságáról.

Az írást egyébként öröm volt olvasni, ritka jó cikk lett. Köszönöm, maradék néhányunk nevében a quart.hu-nak, Rónainak és Ákosnak is.

43 Audrey
2009.10.08. 07:58

G. Andi, te az Ákos felesége vagy? Unalmas óráidban megtanulhatnál helyesen írni. :D

42 raskolnikov88
2009.10.07. 23:10

#28: ezt kéne nyomtatni minden MüllerPopperCsernusCoelho könyv hátuljára és kifüggeszteni minden Wellness lófasz kapuja fölé.

41 bright
2009.10.07. 15:51

Azért tátog a #37. komment fölött egy virtuális lyuk, mert onnan kitörölte a mindig éber és szigorú moderátor az egyébként általam továbbra is minden szavában vállalható hozzászólásomat. Így – megalkuvó jellemként – szofisztikáltabban fogalmazok most.

Szóval akárhogyan is fetisizálják egyesek ezt a tűzimádó és folytonosan indiántáncot ropó Ákos bácsit (nekem, márcsak a korom miatt is, muszáj így aposztrofálnom őt, az egyetlen igazi magyar STÁRt), számomra az ő zenei- és szövegvilága akkor is ZÉRUSÉRTÉKŰ. Másképpen: vízízű, színtelen és szagtalan; olyan semmilyen.
Annál nagyobb tisztelettel adózom viszont iránta az önöscélú érdekérvényesítő képességét illetően, amiben kétségtelenül abszolút verhetetlen a mai magyar pop/rock színtéren.
A többi néma csönd…

40 madcows
2009.10.07. 15:50

amugy meg itt tart ma magyarorszag, mondhatnam, ha sablonos akarnek lenni, de tenyleg, ha vki elmeri mondani egy zenekarrol, albumrol, filmrol, barmirol a sajat, szemelyes velemenyet, akkor szemet fikazo, vegyen vissza az arcabol, hogy jon egy xy (jelen esetben akos), hogy egy ekkora csaszar dolgot le mer szolni

39 madcows
2009.10.07. 15:48

most komolyan, nem mind1 milyen akos maganemberkent? toletek se kerik szamon, mit tesztek a maganeletetekben, de hogy egy peldat mondjak, kit erdekel mit tett polanski, attol meg a Chinatown ugyanakkora klasszikus marad

Tóth Zoltán
errol nem tudtam, azt hittem eddig sajat szules, mivel anno probaltam vmi vicces es kreativ nevet valasztani magamnak, es kb ez a szoosszetetel beugrott, es tetszett

G.Andi
nem ertettuk meg egymast, magyarkodjal tovabb nyugodtan, meg szajkozzad petofit es jozsef attilat, de (es ezt szerintem a moderatorok neveben is mondom) ne egy zenei oldalon, mert nem ide valo, szep jo napot

37 Szexisten
2009.10.07. 11:51

paramore, white lies, kings of leon bazmeg.. de legalább a stúdiótechnikához ért, ha már a zenéhez nem is. ja és azt is megtudtam, hogy Morrissey szar énekes, kösz Áki!

36 cedric
2009.10.07. 09:54

ez off lesz, mert ami ott lent folyik, ahhoz nem nagyon lehet hozzászólni, de G.Andi, a madcows például egy fegyver a worms-ben, nem kell egy imbecil állatnak lenni ahhoz, hogy valaki ezt a nicket válassza :D

35 Tóth Zoltán
2009.10.07. 09:53

G.Andi , te tényleg nagyon el vagy tévedve, itt egy emberről , annak valódi énnyéről és zenéjéről vitázunk, hagyd szegény Petőfit, és József Attilát ők az irodalom és a költészet bajnokai

34 G.Andi
2009.10.07. 09:15

Szep jo reggelt,

kedves "madcows" a neved sokat mond :-)))
masik kedvenc Jozsef Attila : Hazam

kellemes napot

33 Ábelovszki
2009.10.07. 08:14

Az igazsághoz hozzá tartozik,hogy egyre többet hallgattam Bonanzát és Ákost.A 90-es évek elején egyszer már eldöntöttem nem hallgatom öket,mert egy vidéki koncertjükön saját fülemmel hallottam,hogy le vidéki bunkozták a rajongoikat.Ekkor befejeztem velük.Aztán mult a düh,de megint kiment a biztositék.Ha egyszer annyit letesz az asztalra,mint a Depeche Mode,akkor majd a szájára veheti ezt a nevet.Addig két ss!Ez a véleményem rola.Ja és politikába sem kellett volna beszállnia. Üdv!

Oldalak: 1 - 2 - 3 Következő »

legfrissebb kommentek

AZ [ORIGO] LEGOLVASOTTABB CIKKEI
AZ [ORIGO] AJÁNLATA

Olvasnivaló

A plakáttal csak hazudni lehet Kenczler Márton tervezi most a legkarakteresebb filmplakátokat Magyarországon. Interjú.
Forrás: [origo] Árpa Attila: Szomorú, hogy az RTL előveszi a Való Világot "Kényelmes, de drága utat választott az RTL, amely nem tud újat mutatni."
Forrás: [origo] Múzeumok, ahol a külcsín a lényeg Vannak olyan múzeumok, amelyeknél már az építészeti kialakítás is megér egy utazást.

ajánlott albumok

The Budos Band
III
   
Daptone, 2010